Laatste bericht in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mieke Uum - WaarBenJij.nu Laatste bericht in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mieke Uum - WaarBenJij.nu

Laatste bericht in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 April 2014 | Nederland, Nederland

Morgen is het dan eindelijk zo ver! Waar ik mij maanden op heb voorbereid en morgen gaat het dan echt beginnen: Nicaragua. Komende drie maanden ga ik mij bezig houden met het onderwijs in de wijk Barrio Laureano Mairena. Op school zal ik daar met de docenten gaan kijken hoe we bepaalde dingen kunnen gaan verbeteren. Daar krijgen jullie de verhalen natuurlijk van op mijn weblog te lezen!
Morgen eerst vroeg naar schiphol, en om 10 uur ga ik vliegen! Eerst naar Houston en dan naar Managua. Ik kom (lokale tijd in nicaragua) 9 uur 's avonds aan. Nu nog even de laatste dingen inpakken en alles nakijken op dat ik niks vergeten ben. Spannend is het wel, maar ik merk aan alles dat ik er wel veel zin in heb!

Ik zal jullie op de hoogte houden en foto's zullen jullie vanzelf zien verschijnen!

Liefs, Mieke

  • 10 April 2014 - 20:59

    Kees-Jan:

    Goede reis en heel veel plezier! Het wordt beslist leuk maar ook vermoeiend en soms zwaar. Denk dan aan de 4 H's: weet je nog?
    Ik verheug me al op je eerste blog vanuit Managua.
    Tot dan!
    Kees-Jan

  • 10 April 2014 - 21:59

    Jan Hein:

    Mieke,
    Geniet van je laatste nacht in je eigen bed. Een behouden vlucht en vooral heel veel plezier samen met Marrit in de Barrio. Geniet van de kinderen op het colegio Maaswaal / Mondial en werk ze met de docenten daar. Een heel andere cultuur, sta er voor open en je krijgt er heel veel voor terug. Groetjes aan het personeel daar van mij.
    Jan Hein

  • 11 April 2014 - 06:57

    Marga :

    Wij wensen jou heel veel plezier en ga er van genieten.
    Natuurlijk ook veel veel succes met de studie.

    Marga en de kinderen

  • 12 April 2014 - 08:21

    Elly:

    Eindelijk ben je dan in Nicaragua! Goede vlucht gehad? Heel veel plezier en succes gewenst, ik hou je blog in dd gaten.
    Gr. Elly

  • 12 April 2014 - 19:24

    Demia:

    Hallo Mieke.
    Inmiddels ben je goed aangekomen naar ik vernomen heb van je moeder.
    Hou je taai en zet em op! Zal best even wennen zijn maar JE KUNT HET !
    Voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug :):):):):):)
    Groetjes Demia.

  • 13 April 2014 - 15:18

    Mama Monique:

    Hallo Mieke
    Veel mensen volgen je met veel bewondering voor wat je gaat doen. Het is vermoeiend en zwaar maar jij kunt dat. Er wordt nog steeds geld gedoneerd voor het project waar je voor werkt. Vandaag alweer 40 euro erbij. Dankzij jou krijgen veel van deze straatkinderen een kans op een beter vooruitzicht. Je zult veel van hun leren en omgekeerd zij van jou. Kijk uit naar je eerste blog.
    Hou je taai.

    Groetjes Mam

  • 15 April 2014 - 10:51

    Marjet En Nynke:

    Hoi Mieke!

    Heel veel plezier daar, geniet ervan!
    We zijn benieuwd naar je verhalen.

    Groetjes,
    Marjet en Nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis naar Nicaragua

Hallo allemaal!

Ik ben Mieke en ik ben 21 jaar. Op het moment zit ik in het derde jaar van mijn studie aan de HAN, ik volg daar de opleiding Tweedegraads Docentenopleiding Geschiedenis. In april vertrek ik voor 3 maanden naar Nicaragua! Ik zal daar verblijven in de hoofdstad Managua. De organisatie waarmee ik naar Nicaragua ga heet Salto Adelante. Het Maaswaal / Mondial College is ruim vierentwintig jaar geleden begonnen met kleine projecten in deze sloppenwijk. Er staat inmiddels een flinke school voor kleuter- en basisonderwijs. Kinderen krijgen via deze school niet alleen onderwijs, maar ook iedere dag een maaltijd die voorziet in de dagelijkse voedingsbehoefte. De school vormt een uitzondering in de sloppenwijken van Managua omdat er Engels onderwijs wordt gegeven en zij beschikt over een goed geoutilleerd computerlokaal. Overdag leren de kinderen hier werken op de computer en in de avonduren leren hun ouders hiermee werken. Sinds 2013 wil de organisatie ook een verdere invulling geven aan een Medische Post en de Gaarkeuken om eerste hulp te kunnen bieden en de ondervoeding van 141 kinderen in de wijk te bestrijden. Ik ga mij tijdens mijn reis veel tijd doorbrengen op deze school in Managua en ga mij hier vooral richten op hoe het onderwijs daar is. Ik heb er nu al ontzettend veel zin in en weet zeker dat dit een bijzondere levenservaring voor mij wordt!

Liefs,
Mieke

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2014

De laatste dagen in Nicaragua

01 Juli 2014

De dag van de leraren

01 Juli 2014

Visitar los padres

24 Juni 2014

Het regenseizoen

19 Juni 2014

WK-voetbal in Nicaragua
Mieke

Hallo allemaal! Ik ben Mieke en ik ben 21 jaar. Op het moment zit ik in het derde jaar van mijn studie aan de HAN, ik volg daar de opleiding Tweedegraads Docentenopleiding Geschiedenis. In april vertrek ik voor 3 maanden naar Nicaragua! Ik zal daar verblijven in de hoofdstad Managua. De organisatie waarmee ik naar Nicaragua ga heet Salto Adelante. Het Maaswaal / Mondial College is ruim vierentwintig jaar geleden begonnen met kleine projecten in deze sloppenwijk. Er staat inmiddels een flinke school voor kleuter- en basisonderwijs. Kinderen krijgen via deze school niet alleen onderwijs, maar ook iedere dag een maaltijd die voorziet in de dagelijkse voedingsbehoefte. De school vormt een uitzondering in de sloppenwijken van Managua omdat er Engels onderwijs wordt gegeven en zij beschikt over een goed geoutilleerd computerlokaal. Overdag leren de kinderen hier werken op de computer en in de avonduren leren hun ouders hiermee werken. Sinds 2013 wil de organisatie ook een verdere invulling geven aan een Medische Post en de Gaarkeuken om eerste hulp te kunnen bieden en de ondervoeding van 141 kinderen in de wijk te bestrijden. Ik ga mij tijdens mijn reis veel tijd doorbrengen op deze school in Managua en ga mij hier vooral richten op hoe het onderwijs daar is. Ik heb er nu al ontzettend veel zin in en weet zeker dat dit een bijzondere levenservaring voor mij wordt! Liefs, Mieke

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11599

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis naar Nicaragua

Landen bezocht: